Gadżet – iCar4 | Ratujemy SAABine
Ratujemy SAABine

Gadżet – iCar4

Komputer pokładowy w obecnych czasach zadomowił się już dość porządnie w naszych samochodach, lecz w 1997 roku, można było go traktować jako nowość.
Mała skrzynka schowana pod maską samochodu zbierała wszystkie informacje o pracy silnika i elektryki w aucie, dzięki czemu można było zdiagnozować problem bez potrzeby podmieniania części.

IMAG0389

Oficjalnym urządzeniem do komunikacji z autem poprzez gniazdo ODB2 był tzw TECH. Można nim zdiagnozować dogłębnie usterki w aucie, parować odtwarzacze (tak, radio było przypisane do danego auta), kasować błędy. Problem z TECHem był jeden – cena. Koszt zakupu takiego urządzenia to w obecnych czasach ok 3-4 tysięcy złotych i normalny właściciel rzadko by po niego sięgał, tak jak ja. Dlatego tu przychodzą mniej zaawansowane, lecz również skuteczne gadżety wpinane w gniazdo serwisowe ODB2.

IMAG0390

W naszym przypadku jest to iCar czwartej generacji.
Urządzenie zapakowane w małe gustowne pudełko występuje w dwóch wersjach – bluetooth oraz WIFI.
W pudełku otrzymujemy samo urządzenie, instrukcje oraz płytę z oprogramowaniem.
Naszym oprogramowaniem jest chyba najpopularniejszy Torque na Androida.

SAAB 9000CS posiada gniazdo OBD2 umiejscowione pod kolumną kierownicy, a dzięki małym rozmiarom urządzenia iCar, gadżet może być tam wpięty cały czas.
Zastosowana funkcja bezczynności po 30 minutach wyłączy urządzenie nie powodując rozładowania akumulatora.
Po podłączeniu gadżetu, parujemy je z telefonem po bluetooth (w naszym przypadku), konfigurujemy urządzenie w aplikacji i już.

Screenshot_20160906-123635

Screenshot_20160906-123657Screenshot_20160906-123707Screenshot_20160906-123715

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iCar odczytuje takie parametry jak liczba obrotów, temperaturę silnika, stopień wciśnięcia pedału gazu, ciśnienie oraz również prędkość.
Oczywiście jeśli zaświeci nam się kontrolka silnika możemy sprawdzić jaki jest to błąd – w naszym przypadku jest to sonda lambda, a co najważniejsze możemy “oszukać” sterownik i wykasować błąd. Jednak bez naprawy, skasowana usterka będzie nawracać.
Torque jako aplikacja może analizować pracę silnika, dokonywać testów silnika, prędkości, przyśpieszenia.
Samo gadżet, jakim jest iCar to koszt około 70 zł, a za Torque w wersji PRO zapłacimy w sklepie Google około 15 złotych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.